SYM MAXSYM 600i Sporty
Jak se líbil novinářům nejsilnější maxiskútr od značky SYM? Podívejte se co o něm napsali:
„Velké skútry patřily donedávna pouze do výrobních programů tradičních evropských nebo japonských značek. Ovšem před pár lety začali vystrkovat růžky i výrobci, zabývající se dosud jen „malorážkami“. A tak jsme měli možnost vloni vyzkoušet stroj Sym Maxsym 400 – a letos jeho mladšího (a silnějšího) sourozence, Maxsym 600i Sporty.
Mávat pohrdavě rukou nad skútry tchajwanské značky SYM s tím, že je to „ňáká čína“, může dnes snad jen ten, kdo během posledních deseti let hibernoval, nebo se právě vrátil ze sibiřského gulagu.
SYM patří mezi největší výrobce skútrů na světě (a je druhou největší značkou právě na Tchajwanu) a denně se zde vyrobí přes 2000 ks (!) strojů různých kubatur.
Už loňské čtyřkilo nás mile překvapilo, takže na stroj o objemu 565 ccm jsme se vyloženě těšili.
Maxsym 600i Sporty pohání čtyřdobý jednoválec s keramickým válcem o výše uvedeném objemu, s výkonem 45,5 koní a točivým momentem 43,2 Nm. Suchá hmotnost je nezanedbatelných 238 kg, ovšem těžiště je nízko a nízko je i sedlo (755 mm), takže s manipulací nebudou mít problém ani ti, kteří provozují spíš ležing u televize, než že by trávili každou volnou chvíli v posilovně.
Vzhledem se novinka podobá čtyřstovce, ze které také konstrukčně vychází, a markantních rozdílů moc nenajdete – nejvýraznějším faceliftem jsou zrcátka, která už u šestistovky nepřipomínají ta, která se používají spíš u chopperů. Designu se nedá nic vytknout a zpracování také ne, Maxsym 600i Sporty splňuje veškeré požadavky, aby mohl být zařazen do kategorie luxusních skútrů. Za jeho digitální přístrojovou desku (v kombinaci s analogovým rychloměrem a otáčkoměrem) by se nemusel stydět leckterý ze supertourerů, automatická denní LED světla taky nenajdete na čemkoliv, k tomu si přidejte mechanicky polohovatelné plexi, imobilizér, nastavitelné páčky brzd a vývod teplého vzduch před kolena řidiče nebo třeba zásuvku na 12V a USB.“
Více si můžete přečíst zde: MAXSYM 600i Sporty
Autor: Ivan „Scoob“ Bezděk
Motorbike 7/2014