Akční záruky na všechny modely 4 roky!

Testy

 

SYM CRUISYM 300: Praktický společník na každý den

SYM CRUiSYM 300 je opravdu povedený velký skútr, který boduje hned v několika ohledech a výraznější nedostatky se mu vyhnuly. Na první pohled zaujme povedeným, stylovým designem a na ten druhý výbornou praktičností. Pro každodenní používání a ježdění třeba za prací nebo na výlety je tento skútr jako stvořený.

Motor

Srdcem velkého skútru SYM CRUiSYM 300 je povedený čtyřtaktní jednoválcový motor, který disponuje kapalinovým chlazením, elektronickým vstřikováním paliva a zdvihovým objemem 278.3ccm. Výkon není špatný, na zadní kolo tento motor posílá 20.1 kW (27 koní) při 7750 ot/min a točivý moment o hodnotě 27.3 Nm, který je k dispozici při 6750 ot/min. Svižná jízda není žádný velký problém, motor se ochotně sbírá už z nižších otáček a jde dobře za plynem, takže rychlé rozjezdy z křižovatek zvládá tento skútru více než obstojně. Není to vyložený sportovec, ale louda také ne a s trochou trpělivosti je možné rozjet ho až lehce za hranici 130 km/h. To je ale opravdu maximum, ve kterém už jízda úplně příjemná není a ideální cestovní rychlost se pohybuje na hranici 100 km/h, kdy má motor ještě nějakou tu rezervu pro případné zrychlení. Tak jako tak, přesun po dálnicích možný je a nebudete se muset bát, že byste někoho nějak extrémně brzdili, protože na to dálniční minimum se tento skútr rozjede vždy. Míra vibrací je poměrně nízká a celkově se tedy jedná o příjemného, každodenního společníka. Ani spotřeba není nějak extra vysoká a dá se jezdit za něco málo přes 3 litry na 100 km, což víceméně odpovídá dynamickým schopnostem tohoto modelu. Převodovka je zastoupena variátorem CVT a ten je s motorem dobře sladěný, takže v tomto ohledu nejsou žádné problémy.

SYM CRUISYM 300

Jízda a ovladatelnost

Jízdní vlastnosti tohoto modelu jsou velmi dobré a CRUISYM 300 se velmi dobře cítí jak na klikatých okreskách, tak v betonové městské džungli. Ovládání není problematické ani v nižších rychlostech a díky relativně kompaktním rozměrům je proplétání se hustou městskou dopravou snadné a také zábavné. Pro každodenní dojíždění za prací i zábavou je CRUiSYM 300 ideální a díky příjemnému posedu za řídítky zvládne řidič v pohodě i větší porci kilometrů. Sedlo je dostatečně rozměrné, pohodlné a poskytuje dobrou oporu, takže v oblasti komfortu a ergonomie si není moc na co stěžovat. Na klikatých okreskách vynikne ochota zatáčet a velmi rychlé reakce na změny směru jízdy, a i když není tento skútr vyloženě sportovním náčiním, občas tak díky rychlému řízení působí. Míra komfortu je slušná, podvozek si obstojně poradí i s výraznějšími nerovnostmi a klasické nástrahy českých silnic i měst zvládá dobře.

Podvozek je postavený na teleskopické vidlici vpředu a vzadu najdeme klasické kyvné rameno a dva tlumiče. Brzdy jsou na obou kolech kotoučové a jejich výkon je naprosto dostatečný, takže je na ně spoleh v každé situaci, a zatímco na předním kole sedí kotouč o průměru 260 mm, ten zadní kotouč má průměr o 20 mm menší.

SYM CRUISYM 300

Výbava

Výbava je velmi dobrá a majitelé se za své peníze můžou těšit třeba na kompletní LED osvětlení (přední i zadní světla a také blinkry), moderní palubní desku, ABS systém, 12V zásuvku a dokonce i USB port. Jednou z hlavních zbraní tohoto modelu je perfektní praktičnost a vzhledem k rozměrnému sedlu se dá očekávat, že prostor pod ním bude také vcelku štědrý. Tak tomu opravdu je, úložný prostor pod sedlem zvládne pojmout opravdu hromadu věcí, třeba dvě plnohodnotné přilby, a to ještě zbyde trocha volného místa na nějaké ty drobnosti. Ani větší výlety tedy nejsou problém, protože do zavazadlového prostoru dáte naprosto v pohodě věci na celý víkend někde mimo a určitě bychom měli zmínit, že tento prostor je osvětlený a drží ho plynová vzpěra, což je velmi příjemné a praktické.

V úložném prostoru se nachází také oddělená přihrádka, třeba na peněženku, klíče nebo doklady, takže tyto menší věci nebudou při jízdě cestovat po celém úložném prostoru sem a tam. Před koleny řidiče se nachází dvě další přihrádky a k praktické stránce věci tudíž opravdu nemáme sebemenší výtky. Palubní deska se skládá ze dvou analogových budíků, a sice tachometru vlevo a otáčkoměru vpravo a mezi nimi se nachází malý displej palubního počítače. Ten umí zobrazit třeba čas, stav paliva v nádrži, teplotu chladící kapaliny či ujeté kilometry a díky jednoduché grafice je dobře čitelný. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 2175 x 1440 x 760 mm, rozvor kol čítá 1550 mm a sedlo je uloženo ve výšce 760 mm. Nádrž zvládne pojmout 12 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý a chválíme i rozměrná zpětná zrcátka.

SYM CRUISYM 300

Kvalita a spolehlivost

Dílenské zpracování je na velmi dobré úrovni a víceméně je plně srovnatelné i s renomovanější konkurencí. Všechno sedí hezky na svém místě, slícování je dobré a díky povedenému designu a LED světlům působí tento skútr hezky moderním dojmem. Vzhledově se CRUiSYM 300 bez výhrad povedl a určitě nepůsobí jako nějaká levná Čína, což ale ostatně ani není. Je to skútr z Tchaj-wanu a cena startující na částce 134 990 Kč není z nejnižších, nicméně víceméně odpovídá tomu, za kolik prodávají obdobné skútry konkurenční výrobci. Co se týče barev, tak k dispozici je červené a šedé provedení.

Motor je výkonný tak akorát a uděluje skútru velmi dobrou dynamiku, není přehnaně žíznivý a celkově se jedná příjemnou pohonnou jednotku. Podvozek zvládá jak městský provoz, tak klikaté okresky a potěší i velmi dobrá výbava. Dílenské zpracování je velmi dobré a cena je na poměry skútrů z Tchaj-wanu sice vyšší, ale CRUiSYM 300 si to může dovolit, protože cena zkrátka odpovídá tomu, co za ni dostanete.

 

Zdroj: https://skutrmagazin.cz/sym-cruisym-300-prakticky-spolecnik-na-kazdy-den/

 

Komentáře